Eenmalige aanmelding

Imprivata OneSign Single Sign-On (SSO) maakt het herhaaldelijk invoeren van gebruikersnamen en wachtwoorden overbodig, stroomlijnt klinische workflows en bevordert de acceptatie van elektronische patiëntendossiers. Doordat Imprivata OneSign snel en veilig toegang biedt tot klinische en administratieve applicaties, zijn zorgverleners minder tijd kwijt aan technologie en houden ze meer tijd over voor hun patiënten.

Zorgverleners moeten vaak acht of meer wachtwoorden voor applicaties onthouden. Omwille van een goede beveiliging moeten deze wachtwoorden uniek en sterk zijn en regelmatig worden veranderd. Het is niet verwonderlijk dat zorgverleners hun wachtwoorden vaak ergens opschrijven, met een briefje op een monitor plakken, of gewoon vergeten. Riskant wachtwoordgedrag is slecht voor de beveiliging van zorgorganisatie en voor de productiviteit van zorgverleners.

Imprivata OneSign Single Sign-On biedt een oplossing voor dit probleem door het aantal benodigde muisklikken sterk te verlagen en het onthouden en invoeren van gebruikersnamen en wachtwoorden voor applicaties overbodig te maken. Imprivata OneSign Single SignOn heeft zijn waarde bewezen in zorginstellingen over de hele wereld en kan worden gebruikt met allerlei soorten applicaties. Hierdoor bespaart een zorgverlener gemiddeld 45 minuten per dienst. Dit vergroot de medewerkerstevredenheid en bevordert de acceptatie van elektronische patiëntendossiers.

Patiëntengegevens worden sneller toegankelijk en de zorgverlening wordt verbeterd door geoptimaliseerde workflows. Met Imprivata OneSign worden wachtwoorden centraal beheerd, zodat gemakkelijk aan de beveiligingseisen kan worden voldaan zonder negatieve gevolgen voor de productiviteit van zorg- of IT-professionals.

Kenmerken

SSO voor alle applicaties

communicatie tussen apparaten

Imprivata OneSign Single Sign-On biedt ondersteuning voor alle soorten applicaties, waaronder terminal-, client-server- en cloudgebaseerde applicaties.

Profiling van applicaties voor SSO met drag-&-drop

communicatie tussen apparaten

De Imprivata Application Profile Generator is een eenvoudige gebruikersinterface voor het maken van SSO-profielen voor applicaties. Omdat coderen niet nodig is, kunnen organisaties nieuwe applicaties snel en gemakkelijk van een SSO-profiel voorzien en implementeren.

Automatisering van wachtwoordpolicys

communicatie tussen apparaten

Imprivata OneSign Single Sign-on bevat krachtige opties voor wachtwoordbeheer. Beheerders kunnen bijvoorbeeld processen voor wachtwoordwijzigingen automatiseren en zo deze taak volledig bij de zorgaanbieder weghalen. Hierdoor kan de aanbieder zich focussen op de zorg voor patiënten, niet op het verzinnen en onthouden van een nieuw wachtwoord dat voldoet aan de strenge wachtwoordvereisten van uw organisatie. De wachtwoordindeling kan worden ingesteld op de vereisten van uw organisatie met beleid dat kan worden geïmplementeerd voor specifieke gebruikers of groepen.

Ondersteuning voor gevirtualiseerde applicaties

communicatie tussen apparaten

Imprivata OneSign biedt SSO-ondersteuning voor virtuele desktops en applicaties, waaronder Citrix XenDesktop, XenApp-desktops en -applicaties, VMware Horizon View, VMware ThinApp en Microsoft RDS.

Applicaties automatisch starten

communicatie tussen apparaten

Applicaties kunnen automatisch worden gestart of gesloten wanneer een gebruiker inlogt, afhankelijk van de locatie in het ziekenhuis. Door automatisch de vereiste applicaties te starten en aanbieders in te loggen, wordt er meer tijd besteed aan patiëntenzorg en minder tijd aan het navigeren door de technologie.

No Click Access

communicatie tussen apparaten

Combineer SSO met krachtige authenticatie om aanbieders in staat te stellen om met slechts één tik van een badge of veeg van een vingerafdruk toegang te krijgen tot hun desktops en applicaties.

Proximity card readers

communicatie tussen apparaten

In plaats van dat gebruikersnamen en wachtwoorden moeten worden onthouden en herhaaldelijk moeten worden ingevoerd, tikken artsen gewoon met hun badge op de proximity-kaartlezer om  toegang te krijgen tot de systemen die ze nodig hebben. Voor IT-teams in ziekenhuizen vereenvoudigen proximity-kaartlezers van Imprivata het beheer, aangezien zo een enkele bron ontstaat voor aankoop, ondersteuning en onderhoud van hun volledige authenticatieoplossing. Deze kaartlezers ondersteunen een breed scala aan kaarttypen en bieden de mogelijkheid om meerdere kaarttypen op één lezer te gebruiken. 

Gegevensblad bekijken

Self-service password management

communicatie tussen apparaten

Om te voldoen aan veiligheids- en compliancevereisten moeten wachtwoorden complex en moeilijk te raden zijn, waardoor ze vaak worden vergeten. Dit leidt tot telefoontjes naar de helpdesk, wat aanbieders frustreert, de zorg voor patiënten belemmert en IT-kosten met zich meebrengt. Imprivata OneSign Self-Service Password Management pakt deze uitdaging aan door organisaties een simpele en eenvoudig te implementeren oplossing te bieden waarmee artsen snel en veilig hun wachtwoorden kunnen resetten, zonder dat ze de helpdesk hoeven te bellen.

Fingerprint biometrics

communicatie tussen apparaten

De biometrische identificatie van Imprivata OneSign geeft zorgverleners veilige en gemakkelijke toegang tot desktops en applicaties met slechts een veeg van een vingerafdruk. Het onthouden of invoeren van gebruikersnamen en wachtwoorden is niet meer nodig. Door het authenticatieproces te stroomlijnen en gebruikers positief te identificeren en te authenticeren aan de hand van hun vingerafdruk, vereenvoudigt Imprivata OneSign klinische workflows waardoor er meer tijd overblijft voor patiënten.

Other Authentication & Access Management Solutions