Selfservice Password Management

Minder calls naar de helpdesk, hogere productiviteit

 

Complexe wachtwoorden die ook nog eens vaak veranderd moeten worden, worden gemakkelijk vergeten. Dankzij Imprivata OneSign Self-Service wachtwoordbeheer wordt het proces voor het resetten van wachtwoorden veel eenvoudiger, zodat het ziekenhuis- en IT-personeel minder zwaar wordt belast. Voortaan kunnen de gebruikers hun wachtwoorden zelf heel gemakkelijk, snel en veilig resetten.

 

Kenmerken

Op basis van standaarden

Imprivata OneSign Self-Service wachtwoordbeheer ondersteunt meerdere standaarden voor wachtwoordbeveiliging. Beheerders kunnen criteria definiëren waaraan sterke wachtwoorden moeten voldoen, deze verifiëren en drempels instellen om toegang te blokkeren op basis van de beveiligingsbehoefte.

Probleemloos wachtwoorden resetten

Het handmatig resetten van wachtwoorden behoort tot het verleden. Imprivata reset transparant de wachtwoorden eveneens op de diverse systemen.

Hogere productiviteit

Met Imprivata OneSign Self-Service wachtwoordbeheer hoeven uw IT-medewerkers zich niet meer bezig te houden met het resetten van wachtwoorden. Wanneer er een probleem met een wachtwoord is, kunnen de zorgprofessionals zelf snel en eenvoudig hun wachtwoord resetten, zonder de hulp van de helpdesk in te roepen. Hierdoor kunnen de IT-teams zich concentreren op het ontwikkelen van nieuwe services, het verhelpen van storingen en het volgen van trainingen, terwijl de zorgprofessionals zich volledig kunnen richten op de zorg voor de patiënt.

Minder workarounds

Doordat de frustraties rond wachtwoordbeheer afnemen, verdwijnen de prikkels om strenge wachtwoordregels te omzeilen door allerlei kunstgrepen toe te passen. Gebruikers hoeven niet langer accounts te delen of hun wachtwoorden op plakbriefjes te noteren. Doordat Imprivata de prikkels voor dergelijke kunstgrepen wegneemt, verbetert de beveiliging en de klinische productiviteit.

Hogere medewerkerstevredenheid

Imprivata OneSign Self-Service wachtwoordbeheer bespaart de zorgprofessionals tijd, vermindert de frustraties rond het wachtwoordbeheer en vermindert onderbrekingen van de workflow, waardoor ze prettiger werken en meer tijd overhouden voor hun patiënten.

Badge vergeten?

Geen probleem. Door enkele beveiligingsvragen te beantwoorden kan een gebruiker tijdelijk toegang krijgen tot systemen die normaal gesproken worden beveiligd met fysieke badges of tokens.

Automatische logging

Alle aanvragen voor een nieuw wachtwoord worden door Imprivata vastgelegd in logboeken, zodat een complete audit-trail beschikbaar is om de beveiliging en de compliance te verbeteren.

Other Authentication & Access Management Solutions