Ed Gaudet

Opkomende markten

 

Met ruim 20 jaar ervaring met productmanagement, marketing, sales en business development is Ed Gaudet verantwoordelijk voor strategie, planning, delivery en operations van de Cortext-productgroep van Imprivata. Tussen 2010 en 2013 was Ed chief marketing officer van Imprivata. Als zodanig was hij verantwoordelijk voor het bevorderen van de wereldwijde groei- en productstrategie, gaf hij leiding aan de ontwikkeling en communicatie van de marketingvisie en -strategie van de onderneming, cultiveerde hij groeikansen in nieuwe en bestaande markten en integreerde hij innovatieve technologieën in de prijswinnende producten van Imprivata.

Voordat hij naar Imprivata kwam, was Ed tussen 2002 en 2010 Senior Vice President, Corporate Development, Sales & Marketing van Liquid Machines, een onderneming die in juni 2010 werd overgenomen door Check Point. Als executive founder heeft Ed de veelgeprezen marktintroductie- en productstrategie van Liquid Machines geformuleerd en uitgevoerd. Hij is mede-auteur van het Amerikaanse patent nummer 7.587.749, “Computer Method and Apparatus for Managing Data Objects in a Distributed Context”. Onder zijn leiderschap heeft de onderneming in 2003 het eerste Enterprise Rights Management-platform in de sector geproduceerd, de productportfolio uitgebreid met document-, messaging- en gateway-based oplossingen, en succesvolle strategische allianties gesloten met Microsoft en Symantec. Ed heeft senior executive functies bekleed bij verschillende start-ups en beursgenoteerde softwarebedrijven, waaronder IONA Technologies, Rational Software en SQA, Inc.

Ed houdt regelmatig toespraken over compliance, informatiebeveiliging en bescherming van intellectuele eigendomsrechten. Hij is momenteel lid van de ROI Advisory Board van TechTarget en is adviseur geweest van meerdere jonge ondernemingen, waaronder Proofspace, IzzitGreen (Vertuous, LLC) en SproutShout.