Toegang tot virtuele desktops

Integratie met Microsoft, VMware en Citrix

De voordelen van toegang tot virtuele desktops met Imprivata

 

Door de combinatie van virtuele desktops en toegang middels Imprivata, zijn de desktops voorzien van No Click Access*. Eenvoudigere toegang tot desktops: zorgverleners krijgen meteen op elke locatie toegang tot hun eigen bureaublad door eenvoudig hun badge of hun vinger over de lezer te halen. Hierdoor worden de klinische werkprocessen aanzienlijk verbeterd. Het aantal muisklikken wordt drastisch beperkt, wat tijdwinst oplevert en de zorgverlening ten goede komt.

 

Waarom is dit belangrijk?

 

Zorgverleners zijn altijd onderweg. Wanneer zorgverleners naar een andere locatie gaan, moeten ze zich aanmelden op een ander werkstation, de benodigde klinische of administratieve applicaties starten en het patiëntendossier weer openen. Dit betekent verlies van kostbare tijd en leidt de aandacht van de patiënt af. No Click Access in VMware Horizon View, Microsoft Remote Desktop Services, Citrix XenDesktop of Citrix XenApp biedt de zorgverlener vanaf elke locatie eenvoudige toegang tot het eigen bureaublad. Dit stimuleert de invoer en raadplegen van patiëntinformatie op de locatie waar ook de zorg gegeven wordt. Het resultaat is dat er betere zorg kan worden verleend.

No Click Access werkt ook als medewerkers van een virtuele naar een fysieke werkplek wisselen en andersom. Zorgverleners houden gedurende een migratie dezelfde werkomgeving en profiteren nog steeds van één centrale locatie voor het beheer van wachtwoorden en het maken van rapportages.

 

Werking

 

Imprivata automatiseert en vereenvoudigt voor de zorgverlener het inloggen op omgevingen van VMware Horizon View, Microsoft Remote Desktop Services, Citrix XenDesktop of Citrix XenApp, inclusief de authenticatie op het werkstation, de authenticatie op de virtuele omgeving en op de virtuele workspace. Dankzij integratie op API-niveau zien de zorgverleners niet eens het aanmeldscherm, wat het proces eenvoudiger en sneller maakt. Inloggen vanaf een thin of zero client, of vanaf een traditionele werkplek naar de virtuele workspace gaat in één keer, doordat bijvoorbeeld de zorgverlener de ziekenhuispas over de lezer veegt.

 

Op Citrix-omgevingen

 

Imprivata automatiseert en vereenvoudigt het inloggen op XenDesktop of XenApp, inclusief de authentificatie op het werkstation, het starten van en de authenticatie op Citrix Receiver en de virtuele omgeving. Dankzij de integratie op API-niveau is het proces transparant voor de zorgverleners.

Als een van de eerste oplossingen met integratie op de API van Citrix Fast Connect biedt Imprivata Virtual Desktop Access een transparante authenticatie-ervaring die kan worden gecombineerd met de SSO-authenticatie voor No Click Access op de desktops en de applicaties. De oplossing is Citrix Ready™-gecertificeerd en stelt de IT-afdeling in staat de virtuele desktoptoegang en authenticatie uit te breiden met intelligente geolokalisatie. Daardoor kunnen zorgverleners bijvoorbeeld automatisch op de dichtstbijzijnde printer afdrukken.

 

Op VMware-omgevingen

 

Toegang tot virtueel desktop met Imprivata OneSign is de enige oplossing die desktop-roaming met No Click Access mogelijk maakt op Teradici PCoIP-zero clients. Doordat voor de ontwikkeling nauw is samengewerkt met Teradici is de Imprivata OneSign virtuele desktoptoegang volledig geïntegreerd in de Teradici-firmware van de zero clients. Daardoor kunnen kaartlezers worden aangesloten op de zero client en kunnen gebruikers zich bij hun sessie aanmelden en authentificeren door hun kaart over de lezer te halen.

* Met AlwaysOn Point of Care™ voor VMware.

 

Op Microsoft-omgevingen

 

In omgevingen waar Microsoft Remote Desktop Services draait, voor het publiceren van individuele applicaties of complete workspaces op zowel Remote Desktop Services-hosts als op VDI-omgevingen, is Imprivata automatisch in te loggen op de virtuele workspace als in de individuele applicaties, ook als ze gemaakt zijn met Microsoft App-V. Dit scheelt de zorgprofessional heel veel tijd en komt de patiënt uiteindelijk ten goede.

 

Voordelen

Optimalisering van de virtuele omgevingen

De functies van Imprivata (snelle en veilige toegang tot virtuele desktops en gebruikersapplicaties) hebben de Microsoft, Citrix- en VMware-omgevingen verder geoptimaliseerd. Toegang en controle worden centraal beheerd, wat betekent dat de IT-afdeling optimaal kan profiteren van de voordelen van desktopvirtualisatie.

Tijdwinst voor de zorgverleners

Gebruikers kunnen zich aanmelden bij de virtuele desktop door eenvoudig hun id-badge op de kaartlezer te leggen en/of middels biometrische identificatie met hun vingerafdruk. Na aanmelding bij hun virtuele werkstation hebben gebruikers zonder verdere authenticatie toegang tot alle benodigde applicaties.

Een voordeel voor de adoptie van een elektronische patiëntendossier (EPD)

Imprivata werkt samen met toonaangevende leveranciers van virtualisatieoplossingen om de toegang tot systemen voor elektronische patiëntendossiers te vereenvoudigen. Daardoor kunnen zorgverleners zich met No Click Access aanmelden bij hun persoonlijke virtuele desktop en alle applicaties waarvoor zij geautoriseerd zijn, ongeacht hun locatie in het ziekenhuis.

Eenvoudige implementatie

De virtuele desktop van Imprivata biedt standaard integratie met Microsoft, VMware en Citrix, de drie toonaangevende merken op de markt voor virtualisatie-infrastructuren, en is daardoor zeer makkelijk te implementeren. De standaard integratie van deze platforms met Imprivata staat garant voor een eenvoudige configuratie en vereist geen aanpassingen voor applicaties of gebruikers.